Slut på medicin, och ytterliggare ett misslyckat projekt

Upptäckte idag att jag tog slut på östrogenmedicinen idag. Har inte lust att spring och köpa en ny förpackning heller, just medicinen ligger nästan alltid i lager och apoteket har öppet imorgon med. Det enda som händer om jag missar en dag eller två är att jag blir lite mer emotionellt ytlig. På sikt är förstås mitt behov av medicinen större, min läkare kallade den livsuppehållande så jag har anammat det perspektivet på saken,

Min sömn till idag blev lite störd, fastnade i jobbiga tankar igen. Snart två veckor sedan inlägg #280 som kanske markerade starten på min nuvarande period med att skriva en massa jobbigheter på bloggen. Tänkte att jag skulle skriva detta inlägg också.

Gissar på att det hände när jag gick i åttan, som så mycket annat jobbigt intill kaotiska nivåer. En tjej, några år yngre än jag, blev kidnappad; verkade vara någon ytligt bekant till mina föräldrar. Förvänta er märkliga saker när jag skriver om detta, denna historia är tämligen absurd. Tjejen ifråga hade projicerat sin drömprins på mig, lite i stil med en sådan med vit springare. Hon var knappast ensam om att projicera en fantasiprins på mig så inget jag ska sura över, hon hade gott sällskap.

Mina föräldrar informerade mig om denna tragedi. Jag utgick, tämligen självklart, från att polisen var inlandad och saken snart skulle vara löst. Dags för de absurda bitarna. Kidnappningen visade sig vara arrangerad av den tidens motsvarighet av den trevliga konspirationen i syfte att jag skulle rädda prinsessan så att vi kunde leva lyckliga för resten av våra liv. Jag är alltså heterotjej, visserliggen trans, men ändå; så projektet var en hopplös manöver. De var rent besvikna på mig när jag inte ens försökt rädda henne på tre dagar, och på tredje dagen gav jag bara en order om att frisätta henne.

Det är flera saker jag inte riktigt fattar med detta. Hur trodde de jag skulle räkna att de tänkt att jag skulle rädda henne? Egenhändigt dessutom. Springa rakt in i en grupp kriminella som hade för vana att kidnappa folk. Detta trots att jag hade ett personligt säkerhetspaket, experter på att hålla mig säker och som antagligen hade kompetens även om någon annan var utsatt. Trots att polisiärt arbete inte på något sätt är mitt ansvar. Trots att detta skulle vara en oerhörd risk för både min egen och hennes säkerhet. Betänk också att jag hade ett personligt säkerhetspaket som var till för att skydda mig från kriminalitet av detta slag, och det av ett skäl.

Så efter tre dagars tjat och ingen positiv utveckling gav jag orden, gå in och frisätt henne, jag skiter i hur. Visste att jag skulle ha lite av en de facto möjlighet att sätta in min personal i saker och jag hade experter på området.

Fick efteråt en beskrivning om hur det var planerat att saker skulle gå till och jag bad de erkänna att de gjort fel. De lyckades erkänna att det är fel att kidnappa tjejer. Längre har de inte kommit, inga andra misstag har de erkännt.

Och detta bidrar lite till min ovilja att se dagens inkarnation av den trevliga konspirationen dra igång en massa projekt. Hur ska jag veta hur de tänkt att jag ska agera? Precis som jag inte kunde veta att de tänkt sig att jag skulle fråga grannar för att ta reda på vart denna tjej fanns så att jag kunde springa rakt in i ett veritabelt myrbo av yrkeskriminella så kan jag heller inte veta vad för planer för mig de skulle sätta upp idag.

Just nu hoppas jag på att bara att jag tar upp rätt berättelse så kommer de att greppa att mina minnen är välfungerande igen så att de vågar kommunicera med mig. Känns alltså även nu som att de har satt upp en plan på hur jag ska göra saker utan att tala om för mig vad för plan. De får gärna sätta upp projekt, gör vad som är bäst, tänker inte lägga in något veto. Däremot underlättar det om projektet är verklighetsförankrat.

Kommentera

