Dagens resa, inlägg #289

Har varit iväg på diatermi idag, första gången på tre veckor. Har köpt mer te och nytt hårbalsam* och ätit sushi. Utanför tebutiken stod en kruka krysantemum och blommade**. Hon hade fått in en leverans av nya teer idag och vi provade fram rekommendationer för ett av dem. Köpte en påse (av ett annat te) att ställa i mammas skåp så jag har när jag är på besök, och för att ersätta mammas julklapp jag druckit upp. Bestämde mig också för att köpa en chockladkaka med lavendelsmak, ska bli intressant. Handlar nu teer för ~500kr/månad, ner från ~900 i våras.

Ska ta upp en bloggpost från i våras; skrev att jag inte ville att den trevliga konspirationen skulle lägga en massa resurser på projekt jag inte är intresserad av. Menade den typ av projekt, dömda att misslyckas, som jag skrivit om senaste veckan eller så. Kanske inte är så jättestor risk att något sådant dras igång. Däremot fick jag en känsla av, i och med det efterföljande kaoset, och en del minnen som återkom då, att vad jag sade hade misstolkats.

Fick ett minne av att en hemlig kusin till mig överlämnat sin del av jättearvet med argumentet att jag är bästast, men sedan kom på att hon velat ha en del av pengarna som studiestöd. Hon fick detta studiestöd fram tills att vad jag skrev tolkades som att detta skulle falla utanför mitt intresse. I och med att detta alltså inte var ett projekt dömt att misslyckas av det slag jag skrev om ovan så fanns det egentligen inga skäl för att hon inte skulle kunna få pengarna. Skulle varit bättre om jag lyckats skriva saken så klart som jag gör nu men det gick inte så bra och det drog iväg till en växande hög missförstånd tills jag för någon månad sedan inte orkade mer och bad de bara göra vad de tyckte var bäst.

Med alla de missförstånd som jag lyckats skapa genom livet kanske jag borde försöka vara tydligare och inte dansa kring alla saker. Lite mer rakt på sak trots oro för att publicera något som borde vara hemligt. Inte så många läsare ändå och bara rätt läsare förstår kontexten.

* Ska nu kunna tvätta håret för första gången på två veckor; eventuellt kan jag nog lyckas färga det imorgon till och med.

** Köpte en egen i våras som står och dör i köksfönstret, får aldrig krysantemum att överleva.

Kommentera

