Inlägg #284

Kan inte sova. Vet inte riktigt vad som gör det, om det är vätskebrist, vridet dygn eller de skrämmande tankegångar jag inte kommer ifrån. Tar mig en mugg vatten och skriver av mig och försöker igen. Vad jag tänker skriva här kan nog tänkas vara mindre roligt att läsa, tankarna är åtminstone mindre roliga.

Det var nog när jag gick i åttan. Var under en adoptionproces till en japansk mormonfamilj, tror jag fått deras religiösa idéer avslöjade för mig redan då. Har en bild av att en del av utvecklingen här hängde på det.

Skrev för ett par inlägg sedan, i en fotnot, att jag hatat hela den trevliga konspirationen om jag bara vetat vad jag skrivit i det inlägget. Det hatet har jag istället riktat åt en enskild person, en person som vad jag vet sedemera tagit sitt ansvar och bättrat sig, Han kan betrakta sig som förlåten om det nu faktiskt är sant att risken för återfall i brotslighet är liten. Däremot har han min tillåtelse att ännu titulera sig min värsta fiende.

Denna man tyckte det var en fantastisk idé att kidnappa mormonflickor för att hålla dem som sexslavar. Han såg noga till att jag fick reda på hans fascination om att det faktiskt fungerade och dessa mormonflickor kom att se livet som sexslav som ett öde givet av deras gud. De kom till och med kom att försvara sin kidnappare.

Jag frågade om detta även gällde japanska mormoner. Var inte säker på om jag kunde acceptera den tidigare nämnda adopitonen om det skulle leda till en risk att bli kidnappad och förslavad. Och i synnerhet inte med tanke på att själva idén med adoptionen ursprungligen var att skydda mig från sådana förfaranden.

Fick ett svar. Det fungerade även på japanska mormoner. Och denna, min värsta fiende, fick samtidigt för sig att jag ställde frågan för att jag delade hans intresse för sexslavar. Han kände sig förstådd på ett sådant sätt denna typ av antisociala människor gör när man verkar dela deras tycke för att utsätta andra för elände.

Idag är jag djupt skeptisk mot mormonism, och inte bara mormonism utan mot alla former av kristendom. En stor del av skälet står att finna här. Kanske också en stor del av skälet till varför adopitonsprocessen aldrig färdigställdes.

Vad gäller den japanska aristokrati jag är född in i och skulle adopteras till. Den som min värsta fiende är del av. Så hatar jag dem ändå inte, trots denna mindre kvinnovänliga attityd. De är i tämligen stor utsträktning mina släktingar och den sammhällsgrupp de lever i. Kan hata misogynin, men kommer inte hata människorna. Och jag tror, helt ärligt, att de faktiskt har bättrat sig väsentligt, att de har tagit till sig av min kritik. De har påstått det så jag får lita på det.

Så vi kanske kan ordna att min adoptivmamma får träffa mig, hon som lärt sig svenska för att kunna prata med mig. Hon som blev otroligt ledsen när jag sagt på fråga att jag inte ville vara prins och därmed inte hennes son. Kanske kan vi ordna att den biten går åt rätt håll i varje fall, vet kanske inte när eller hur snabbt vi kan få till det bara.

De var mina vanliga, svenska, föräldrar som frågade mig om jag verkligen ville vara prins, de tyckte inte det verkade så. Mitt svar blev nej. Efteråt diskuterade de om med varandra om att jag var prinsessa men att jag borde vara prins för att jag var kille. Men de hade tillräckligt mycket titlar själva för att kunna ta min prinsesstitel utan att direkt fråga mig. Det räckte att de kunde få svaret att jag inte ville vara prins.

Även om jag hörde diskussionen hade min hjärna börjat stänga ner. Som den kan göra under vissa förutsättningar. Detta gjorde att jag inte kunde avbryta. Ville inte att de skulle ta min prinsesstitel, ville bara inte vara kille, och därmed heller inte prins. Dessutom, när de frågade, så var mina minnen på semester och det verkade för mig som en fråga från klar himmel.

Detta är alltså de tankar om håller mig vaken. Ibland känns mitt liv otroligt sorgligt.

Kommentera

