Inlägg #276

Skriver ytterliggare ett inlägg idag, Det beror egentligen mest på att jag inte startat Skyrim. Håller på att laga mat parallelt, kanske startar Skyrim senare.

Tänkt lite på det att jag inte upplever mig ha någon vidare stark sexualitet. Det är för min del inget problem, jag är van vid att hitta annat att göra. Tror bara inte det är riktigt sant. Min sexualitet har blivit starkare sedan jag börjat på hormoner och börjat känna mig säkrare i mig själv, tror detta är en i grunden positiv utveckling. Tror också att en del av orsaken till varför jag upplever att min sexualitet är svag helt enkelt beror på en brist på attraktiva män.

Har för vana att åka kollektivt så det är inte så att jag inte ser människor, men vita män som har kort hår och inget skägg är inte mycket mer attraktiva än betongklossar. Om de dessutom synligt tror på vanliga mansideal om att de ska ha muskler de inte använder eller försöka vara emotionellt hårda så är de lite på minussidan.

För någon månad sedan så såg jag på tåget en kille som var den i särklass sötaste jag sett. Visst ‘söt’ är antagligen fel ord, men jag tycker om det begreppet. Han var asiat, antagligen japan med tanke på den traditonella japanska klädseln. Hade långt hår, och lagom mycket skägg.

Allt jag associerar till Japan får av något skäl pluspoäng, det sker på en emotionell snarare än medveten nivå. Och sedan långt hår och skägg på en asiatisk kille är väldigt ovanligt, säger inte att det skulle passa alla, men han var den snyggaste filur jag sett. Han såg lite nervig och inte helt ointresserad ut. Antagligen såg inte jag heller särskilt ointresserad ut, men ändå.

Efter att ha sett honom så tror jag faktiskt att jag inte riktigt är så sexuellt ointresserad som jag tidigare trott. Det är bara att mina idéer om vad som är attraktivt inte riktigt passar med vad som enligt etablerade normer ses som attraktivt.

Just denna kille hade jag satt mig bredvid om det inte vore för att jag i så fall hade glömt att kliva av. Skulle bara åka en station därför att jag föredrar att vänta på södra framför att vänta på centralen. Det tåget var inte på väg hem till mig.

Kommentera

