Bloggen får ta en ny vändning

Har inte bloggat hittills denna vecka, tror att det kan bli en ganska lugn period nu. Känner mig inte längre konstant ifrågasatt och missförstådd, tror det kan fortsätta så. Detta gör också att jag inte känner samma behov av att blogga. Bloggen är en ventilationskanal och utan lika mycket att ventilera så blir det lite mindre aktivitet här.

Det har i och för sig dykt upp andra problem jag behöver lösa. Ska övertyga försäkringskassan att avbryta en transaktion så att jag kan få pengarna direkt på kontot istället för på ett utbetalningskort de skickat, ett utbetalningskort jag varken efterfrågat eller velat ha. Sade till en vecka före pengarna skulle komma att jag bytt konto men det verkade inte riktigt komma fram; det bör ha gått runt nu men jag ska besöka de på ett kontor.

Behöver skicka in kompletterande uppgifter gällande bostadstillägget, de har fått kontoutdrag men vill absolut ha årsbesked. Planerar att göra ett årsbesked från min egen bokföring istället för att hömta från banken, det fungerade sist. I och med att kontot är stängt så kan jag inte få ett årsbesked från banken.

Det blev lite plötsligt när jag begärde att Nordea skulle byta personnummer på mig. De avslutade det gamla kontot och skapade ett nytt under det nya numret. Hade väntat mig att de skulle byta nummer på kontot och länka det gamla numret så det fortfarande skulle gå att använda; känns mer logiskt.

Sedan har jag fortfarande inte lyckats skaffa ett nytt ID-kort med det nya personnummret, ska försöka ta mig till Polisen och ordna det också. Så mer att göra är det, men bloggandet kommer i fortsättningen antagligen vara lite mer sakligt. Och lite mer inriktat på vardagsfrågor.

Kommentera

