Inlägg #249

Vad jag är rädd för, är att återigen få halva min identitet tagen ifrån mig. Jag vill inte leva som halva jag. Att förlora vad som varit på väg tillbaka, men denna gång inte genom rädsla och att inte minnas, utan genom att det medvetet tas ifrån mig. Det är vad jag är rädd för.

Har reagerat överdrivet flera gånger, jag är medveten om det. Men jag har känt mig maktlös, detta har varit vad jag kunnat göra. Har kännt att jag hela tiden riskerar att förlora allt igen, något jag inte kunnat låta hända. Så visst, arbeta på, gör vad som är bäst; men ta inte ifrån mig allt. Det är inte så att jag vill lägga mig i i tid och otid, men ibland får jag en känsla av att jag håller på att förlora allt igen…

Kommentera

