Inlägg #248

Det här blir lite av en komplicerad post att skriva, fick en känsla av att det var nödvändigt däremot. Den handlar om mina märskliga gamla minnesbilder och vad de säger om mig igen.

När jag var knappt hälften så gammal som jag är idag så var det några filurer som ville ge mig en ganska högt uppsatt post i deras lilla kultur, kanske inte omedelbart, men åtminstone sätta mig på den banan. En del saker jag sade tolkades utifrån detta perspektiv, och en del, i sammanhanget, ganska extrema åtgärder drogs igång. Men det var ett perspektiv jag inte delade. Och denna post är inte en post jag på något sätt gör anspråk på. Visst, jag uppskattar att människor respekterar varandra, men gör det inte för att det är min order, utan för att det är ett i allmänhet lämpligt beteende.

Vad jag vill är att få erkännt att jag har en bakgrund i denna lilla kultur, och vad jag gör anspråk på är den hög med välstånd som var menad till mig. Inte mer, inte mindre. Och kan omöjligen se, att de titlar jag rimligen kan ha efter könskorrigeringen, kan vara några som säger att jag bör ha så mycket inflytande inom denna lilla kultur. Möjligen att de säger att jag ska ha en del inflytande, men knappast i jämförelse till flertalet andra.

Så det är inte makt jag vill ha, kanske inte ens inflytande, utan erkännande. Och sedan, gör ni alla andra, vad ni finner lämpligt. Det finns inga skäl att låta era beslut överprövas av mig, även om jag kanske gärna gör min röst hörd.

Kommentera

