Fluga, och skifta vanor

Igårkväll blev det sent innan jag bestämde mig för att lägga mig. Klockan hann bli två. Och då var det en liten fluga i sovrummet, en sådan med ett högljutt iriiterande surr. Surrandet studsade runt inne sovrummet och jag släkte lampan där och tände den i vardagsrummet istället.

Efter att ha jagat fluga med min handduk i fem minuter var den tillräckligt uttröttad för att jag skulle kunna döda den och slutgiltigt kunna göra mig av med surret.

Idag tittar jag på en mass youtubeklipp. Gjorde inte det igår så jag försöker komma ikapp med vad jag missat. Ibland kommer det något intressant. Känner lite att jag borde försöka prioritera PS3-spel och animetittande istället, har blivit mycket Youtube och Twitter. Men skiftningar i datorvanor brukar kunna ta ett tag, kanske för att jag är generellt långsam på att skifta vanor.

Kommentera

