Ett stycke missriktad reklam

När jag fick hem min matleverans från mathem för några dagar sedan medkom ett smakprov, något kallat ”middagsklart” från Abba. Verkar finnas i en bibba varieteter, denna hette fetaostpesto för ugnsbakad lax. Så idag provade jag den och känner att det skulle vara kul att kommentera vad jag tyckte om saken.

Hade ingen lax hemma denna vända, och även om jag haft det hade jag antagligen föredragit att äta den rå framför att ugnsbaka den. Vad jag däremot hade hemma var fyra fina filéer sej. Blandade upp halvfabrikatsörjan till smakprov med chipotle, peccorini, lime (skal och saft), och kallpressad rapsolja. Smaken blev antagligen lite modifierad mot hur den var tänkt, men så hade jag förstås inte lax, utan sej, så en del modifieringar var tvugna.

Deras rekommendation på lax var sådan där fryst sak i porttionsbitar, i och med att jag hellre köper något annat än lax om jag inte har råd med bättre sådan så känner jag mig något utanför målgruppen här. Å andra sidan köper jag inte denna typ av halvfabrikat heller, skulle aldrig göra, begränsar kreativiteten och det är ofta de får för sig att blanda i saker jag inte kan äta.

Vad gäller hur det smakade blir mitt betyg att saken var ganska medioker. Min helt hemlagagade mat brukar bli bättre, kompletteringarna var tämligen nödvändiga. Kanske hade kunnat stå utan dem med lax, men helt utan syra och kryddstyrka gör mig skeptisk. Till saken åt jag råstekt potatis och morot samt ett par tomater. Glömde att jag borde tagit det sista av sallaten också.

Gissar på att det bara är ytterliggare ett fall av fullständigt missriktad reklam, får sådan efter mig hela tiden.

Kommentera

