En märklig Berlinresa, och rosa blommor

Nu blir det dags för inlägg med bilder, har förberett sex stycken. Alla ska få komma med och jag börjar med en rosa blomma. Och sparar en annan rosa blomma till sist.

Bild

Känner mig ganska säker på att denna är en stinknäva. En av mina favoriter i blomväg.

En sak som lyckades dyka upp och oroa mig något idag är att det verkar som att någon filur som varit inloggad med mitt Google-konto flugit från Stockholm till Berlin idag.

Bild

Bilden är en skärmbild från mitt Google-lattitude-konto som jag har ställt in på att spara de ställen jag besökt. Har förberett en annan bild därifrån men jag skippar den.

Vet inte om jag ska se det som en bugg från Googles sida eller som att någon varit inne på mitt konto. Om någon kriminell filur varit inne så har jag inte mycket intressant på kontot ändå, ingen vettig kontaklista och personnummret är nybytt så även om de hittar det så hittar dem ett ogiltigt sådant som inte duger till identitetsstöld vilket som.

Om det är den trevliga konspirationen som har tillgång till kontot så tycker jag det kan vara lämpligt att de får reda på att de missat denna detalj. Är ganska uppmärksam av mig vilket antagligen är bekant.

Bild

En bild på ett par gräsänder. Bilder på djur är svåra att ta, och större djur är svårare. Fåglar är ganska hopplösa. Men gräsänder är lite mindre skygga av sig.

Har en bild på mitt hår som är lagom ologisk, den får komma med.

Bild

Får matlverans både imorgon och på torsdag, det är ganska tomt i skåpen för närvarande så det känns nödvändigt. Blir ganska många intressanat varor, tycker inte riktigt om när det blir stagnant så jag är glad över varietionen.

Det lät på pappa som att han ville att jag skulle hjälpa till med att laga en dörr på mormors baksida. Är inte så pigg på att göra sådant, särskilt inte själv, vet att han inte riktigt förväntar sig att jag ska göra det även om han nog hoppas på det. Kanske kan beblanda mig med saken, ska se över om jag kan fåtag på en viss lampa av honom då bara. Fick hjälp av boendestöd att skruva ur den trasiga så det enda jag behöver är en ny att skriva i.

Bild

Så var det den andra blomman, en ros. Men fortfarande rosa, tycker om den färgen på blommor.

Kommentera

