Vad jag är

Nu skriver jag en mitt-i-nattenpost. Har inte lust att sova för närvarande.

Mer och mer av vad jag en gång trott jag var har visat sig vara fel. Min självbild rämnar på en allt mer grundläggande nivå. Vet vilken riktning jag ska gå åt, accepterar de ändringar som kommer. Samtidigt så känns det märkligt att så mycket förändras, och att det förändras på ett så fundamentalt plan.

Ägnar den mesta av min tid åt två saker. Den ena är att förstå vad jag är. Den andra är att systematiskt och succesivt förändra vad jag är. Vad som är märkligt är alltså knappast att jag förändras. Utan hur långt jag kan förskjuta jaget, hur flexibel min existens är.

Vet vad för kännslor jag vill känna inombords. Drar mig till vad som än skapar denna känsla. Detta är vad jag söker kraft i, detta är vad som motiverar mig till att ta mig vidare. Så vad än som vänder mig från denna väg väljer jag bort. Av dessa skäl kan jag aldrig acceptera att jag ska passas in i en annan mall, därför att en sådan går emot vad som motiverar mig att existera.

Kommentera

