Ska till sjukhuset i natt.

Fick ett samtal från ett dolt nummer idag. Hann inte svara utan filuren som ringde lyckades lägga på precis samtidigt som jag svarade. Samtal från dolda nummer brukar vara från vården så jag misstänker nästan att det är något gällande mitt besök imorgon. Skulle inte uppskatta att se det besöket inställt; besöket är klockan nio på morgonen. Så jag kommer sitta i rusningstrafiken imorgon, till ett besök som eventuellt blivit inställt (det blev det förra).

Sover normalt så dags. Så jag är surig. Men att försöka boka om besöket skulle också innebära att de omedelbart skjuter upp det en och en halv månad. Så om jag får en tid mitt i natten så får jag ta det. Att behöva åka dit för att få reda på att de ställt in saken skulle förstås göra mig ännu surigare.

Tycker inte om att behöva anpassa mig efter vårdkomplexets bristande organisationsförmåga. De hade kunnat visa sig något flexibla åtminstone.

One response to “Ska till sjukhuset i natt.

  1. Mia

    Jag hoppas verkligen att besöket inte ställs in, när du väl tagit dig dit då vill du förstås få det överstökat…. ;-)

Kommentera

