Inlägg #207

Bestämmer mig för att orka med ett inlägg till. Lägger till en bild på jordgubbsblommor.

Bild

Rosa jordgubbsblommor…, förstår fortfarande inte varför de blev sådana. Har i och för sig inte ens försökt ta reda på det.

Annars känner jag mig lite allmänt uttråkad på dagarna nu. Förra veckan gick faktiskt riktigt bra trots att jag satt hemma hela tiden. Den här veckan gör jag betydligt mer och det har blivit värre, logiken har försvunnit ur det hela.

Tar en till bild.

Bild

En ful liten fluga. Men maskrosorna är bättre.

Har beställt en massa mat från Mathem idag. Kändes enormt tråkigt att handla, roligare att handla från Årstiderna. Det känns också lite konstigt när jag får totala nedsättningar på priset om 744kr, i synnerhet med tanke på att jag inte betalar mer än 919kr.

Verkar inte ha fått tillbaka något på skatten, Skatteverket tyckte väl inte det var värt administrationskostnaden att skicka 128kr och låter de sega kvar på skattekontot.

Bild

Blev visst en bild till.

På torsdag ska jag upp till sjukhuset. Det är inför en viss operation. Kanske borde se mig som redo att skaffa partner trots allt, inget bra att vara ensam och jag ska se till att få igång mina hormoner igen. Det där med att spara sperma blev mer komplicerat än jag hoppats på. Har inte riktigt känt mig bekväm med att skaffa partner bara, vill känna mig lite fungerande först. Funderar på om jag ska se det som att jag får ett stöd på vägen dit istället, ha en filur som är med från början på det sättet. Blir så komplicerat bara i och med att jag är så osäker inför okända människor. Och sedan skulle det vara praktiskt om jag visste lite mer säkert vem jag är och vad jag bör ta hänsyn till.

Och när jag ska bli opererad, vill gärna ha det lite förplanerat. Så i det sdammanhanget skulle denna aspekt underlätta saker mycket.

Bild

Tror den där blir sista bilden för idag. Men det går förstås alltid att fylla på sisådär bara i allmänhet.

Kommentera

