När känslorna inte vill lyssnas på

Skriver ett till inlägg. Känner mig uttråkad och ensam, så har inte mycket annat att göra. Mitt ökade fartbehov orsakar säkert detta att jag blir ensam trots att jag var hos mina föräldrar så sent som igår, och träffat boendestöd idag.

Har fått svar från min läkare och det där med spermaprovet, det är bara att försöka igen. Men känslorna som slåss är jobbiga. Det är den där ensamheten. Det är könsdysforin, som förstås blir oerhört stark i och med detta projekt. Så det är inte bara det att det blivit bättre, utan jag har starka känslor som slår åt alla håll.

Sitter och andas sådär tungt. Sådär så att det bli ett par sekunders uppehåll mellan varje andetag. En annan känsla jag har som orsakar denna tyngd.

Hur många känslor få plats egentligen. Får nya jag aldrig provat förut regelbundet. Hur många känslor finns det att ha?

Det tunga kom nog när jag fick reda på att faktiskt funkar att lämna spermaprov. Varför då egentligen. Förstår inte. Förvirrad. Skulle det kännas bättre om jag bara släppte saken, bestämde mig för att det fick vara? Ska jag bestämma mig för att det var en dum idé att försöka? Det här känns kaotiskt. Varför skulle jag vilja att det ska misslyckas?

Vet att jag inte behöver förstå mina känslor, de finns där för mig att acceptera. Men vad nu? Hur ska jag göra när de inte vägleder mig? På tiden jag försökte vara utan dem, när jag försökte söka stöd i någon förment rationalitet, så fungerade inte saker alls. Behöver mina känslor för att veta vartåt jag ska.

Väntar tills imorgon. Om jag inte fått en klar bild tills dess får jag informera min läkare om att det blev för mycket för mig så att vi istället kan se över om jag kan gå tillbaka till hormonätande. Borde inte vara något problem.

Kommentera

