Krångel. Onödigt sådant.

Nu har jag vaknat. Klockan är tjugo över tre! Är inte helt nöjd med denna situation. Problemet ligger i det där med spermaprovet. Provet bör enligt infolappen jag fick med lämnas två till fem dygn efer föregåede sädesuttömning; vilket betyder två till fem dygn utan sömn. Så jag tror det blir till att lämna idag och hoppas på att det funkar med ett dygn, bara att konstatera att mitt system kör på hårdare än de räknat med. Kanske kan vara igång med hormonerna igen nästa vecka någon gång, behöver få veta om provet lyckats först bara.

Känner lite att min hormonläkare missbedömt hur viktigt det är med de där hormonerna för min hälsa. Min relation till min kropp har försämrats, något försiktigt uttryckt, i och med detta uppehåll. Tror jag kan komma att återhämta mig bra efter att jag är igång med hormonbehandlingen igen. Förstår inte varför han skulle vara så seg med att få iväg remissen, kanske ökar sannolikheten för ett bra prov men det är faktiskt viktigt att jag ska må bra också. Och om provet inte funkar kan vi ta ett nytt. Känns som att de saknar fungerande rutiner för det här, men jag kan väl knappast vara den enda patienten som gör uppehåll i medicineringen för ett spermaprov?

 

Kommentera

