Retar mig på Google, vilket är typ konstant

Dags att skriva mer. Inte för det behövs, inte för att någon tänker läsa. Men ändå.

Har senaste tiden irriterat mig massivt på att Youtube ger förslag på att jag ska lyssna på iransk populärmusik och titta på klipp från amerikanska frågesportsprogram. Så som hämnd på Google tittar jag istället på klipp om amerikansk historia och lyssnar på sovjetisk körmusik. Får se om jag kan förvirra den lite. Har blivit lite av en hobby för mig.

Min allvetande sida har räknat ut att den började med den iranska populärmusiken eftersom den misstagit mig för en iranier. Bor söder om Stockholm och överkonsumerar obvskyr japansk populärmusik, så det finns en logik i saken. Västskeptiska iranier brukar föredra idén att flytta till Japan än till västvärlden, men Japan har hårdare immigrationslagar. Samma iranier har också en bild av att man kan bättre på allmänbildningen genom att titta på frågesportsprogram. Google testade också om jag var japan genom att skicka upp en annons på japanska, i och med att jag inte klickade den så lyckades de utesluta saken. Funderar allvarligt på om jag inte ska övertyga min allvetande sida att sluta överanalysera saker.

Den allvetande sidan hävdar också att reklamen jag får för bröllopsfester i gmail är kopplat till att jag bad den att inte visa dejtingsajtreklam för ett år sedan. Men den allvetande sidan säger allt möjligt; ofta saker som är svåra att motbevisa.

Ska sova nu, imorgon blir det gruppmöte på sjukhuset.

Kommentera

