Saker går vidare…

Var alltså som vanligt hos mina föräldrar i söndags. Lät lite osäkert om de skulle ha tid nästa helg däremot. Missade berätta när jag var där att jag fått beslut om ändrad könstillhörighet. Fick i och med det erbjudande från skatteverket om ”markering för särskild sekretssprövning”, vilket verkar vara det formella namnet på skyddad identitet; gissar att rör det sig om att jag kan få skydda mitt gamla personnummer. De vill att jag tar kontakt med dem senast den 15:e maj om det ska bli något av den saken. Är egentligen inte intresserad men ville nämna saken ändå. Ska göra mitt bästa för att vara öppen med det här, garderobslivet är inte hälsosamt.

Väntar påkallelse så att jag kan lämna spermaprov också. Har börjat få röda utslag av testosteronöverskottet (så kallade finnar alltså). En del hårväxt jag hade innan behandlingen har återkommit också. Så jag trivs inte alls med uppehållet i hormonbehandlingen. När provet är lämnat kan jag återuppta medicinerna.

Är fortfarande av uppfattniongen att jag fått den trevliga konspirationen att surna till. Vet fortfarande inte varför. Har gissat på att det kan vara min post om att jag inte vill att de ska slösa massa tid och energi på missriktade projekt. Tycker som jag skrivit tidigare att det är jobbigt när de gör så. Kom idag på att det eventuellt kan vara en kommentar om att jag uttryckt mig avsiktligt förvirrande för att de inte ska kunna dra igång projekt, så jag kanske ska förklara den saken närmare.

När jag gick i lågstadiet hade jag för vana att säga ”gurkmajonäs” vid mindre förutsägbara tillfällen utan mycket syfte alls. Ungefär som jag säger ”gurka” idag. Det är alltdå därifrån gurkan kommer. Klassen gick till någon klasskompis hem, gissar på att det var när jag gick i tvåan, och de hade köpt gurkmajonäs för att jag skulle komma. Problemet var förstås det att jag inte hade någon aning om att något sådant fanns och var väldigt skeptisk till fenomenet. Min vana att säga gurkmajonäs hade skapat ett problem för mig.

Idag är jag ganska noga med att säga att det inte är gurkor jag tycker om, utan ordet gurka. Mest för att inte skapa en skev bild och för att undvika att någon får för sig att ordna gurkfest i min ära. Jag uttrycker alltså samtidigt både en ganska possitiv attityd till gurkor och en ganska negativ i syfte att undivka att någon får för sig att göra en enskild kommentar till något större än jag menar med det. Detta är ingenting jag försöker dölja att jag gör och jag talar inte avsiktligt osanning.

Men det skulle vara att jag slarvigt nämnde att jag gör detta som fick någon att surna till, vad vet jag?

 

Kommentera

