Liten metapost

Har skrivit ett inlägg om dagen nu en vända, så jag kollar hur det påverkar statistiken. Verkar inte göra mycket alls, har varit ovanligt få besökare denna period. När mina föräldrar var bortresta en vända så försvann merparten av besöken däremot, så det verkar som att jag inte når ut utanför min målgrupp. Vilket förstås inte var tänkt heller.

Vad som fortfarande fascinerar mig en aning är besökarexplosionen kring månadsskiftet mars/april. Och i samband med den ska någon ha klickat på en länk till blog.<mitt efternamn>.se, en sida jag inte kan minnas jag länkat till, en sida som faktiskt inte ens existerar. Domännamnet har varit registrerat men det verkar inte finnas något där nu. Så det svävar ett par frågetecken över saken.

Skulle antagligen kunna skriva för en bredare publik i och för sig, men då vill jag anpassa vad jag skriver efter det också. Det är inte helt utan anledning jag skriver på en obskyr blogg som inte går att navigera på annat än med sökmotor. Liksom att det inte är utan anledning varför jag undviker att använda länkfunktionen. Den här bloggen är en blogg som inte vill bli läst, en som inte vill dra för mycket uppmärksamhet. Och det är avsiktligt.

Försöker regelbundet att inte vara för tydlig med vem jag är på bloggen. Klart att de som vill veta om mig kan leta rätt på information, men att sätta mitt efternamn i domänen skulle jag inte känna mig helt trygg med.

Imorgon är det söndag, så då blir det söndagsfirande också.

3 responses to “Liten metapost

  1. Rickard Närström

    jag äger det domännamnet, Kan hända att länken fanns i en kommentar från mig eller något.

Kommentera

