Surar.

Sitter hemma, känner mig trött och ensam. Senast jag träffade någon var måndags, och jag gick upp tjugo i nio i morse, så jag vet varför. Men livet känns lite tomt och ihåligt sådär i stort. Tycker inte riktigt om det. Det känns stagnant, som att jag inte kommer vidare, och det tycker jag verkligen inte om.

Har kört på transsexualismgrejen, och det går bra. Men det verkar inte riktigt räcka ensamt för den utvecklingstakt jag vill ha. Vill i första hand ha långsiktiga projekt, så långsiktiga som möjligt. Tycker inte om tanken på idéer som bara hänger med temporärt, vad är vitsen att göra något i fall inget ändras av det? Varför engagera sig i saker som inte lämnar spår. För mig räcker det att lämnar spår för mitt framtida liv, men det som lika gärna kunnat vara ogjort vill jag inte gärna göra.

Går och kokar te och surar för mig själv isyället nu.

Kommentera

