Ett till inlägg i högen

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om, vill samtidigt skriva ett sådant där långt inlägg. Så frågan är, om vad? Försöker ladda om sidan tills den misslyckas med att starta det krachande skriptet så att jag kan få skriva i lugn och ro sedan. Verkar fungera. Räkna inte med storverk textmässigt nu, de kommer bara när jag redan har ett ämne jag vill skriva om.

Ägnar för närvarande dagarna hemma vid datorn, viljket de facto betyder ungefär lika delar läsa nyheter och studera japanska. Och lite annat, som att tvätta och äta. Läsa nyheter innebär inte i detta sammanhang att läsa hemskheter lösryckta från sin kontext, utan att faktiskt aktivt försöka förstå sig på världen. Lite speciella intresseområden kanske, men tycker att det ger något, antagligen något som jag faktiskt kan ha nytta av.

I och med att jag behöver snåla lite ekonomiskt för närvarande (räknar med räkningar på ~4000 kr mer i maj än vanligt) så försöker jag att vara lite snål på tefronten och tömma gamla påsar. På så sätt slipper jag att det står gamla påsar och tappar smak också. Nackdelen är att jag inte kan välja precis den sorten jag har lust med hela tiden, kanske inte ska se det som något allt för hemskt.

Ägnar också en del tid på att fascineras av Google:s felgissngar av hurdan jag skulle vara. Om jag tittar på reklamen som dyker upp på gmail verkar det mest vara reklam jag inte förstår på grund av för mig ogenomträngligt fackspråk och en del daytradergrejer för närvarande. Utöver färdiga matkassar för familjer om fyra, trädgårsprylar och flygresor då som har varit där länge. Reklamen i telefonen verkar vara någon generaliserad och inte individanpassad.

Gissningarna som Youtube gör på vilket klipp jag skulle kunna finna intressanta känns ganska absurd, diverse amerikanska gissningsprogram (främst Jeperdy), och en del grejer på arabiska som jag av naturliga skäl inte vet vad det är mer specifikt än så. Utöver de logiska med massa om Japan och japansk musik, men det tittar jag ju på också.

En sak gällande förra inlägget jag önskar notera: vad jag har intresse av är alltså ‘intresse’ i den andra betydelsen än ‘i mitt intresse’; dvs. det är inte så att allt som inte direkt gynnar mig som bör läggas ned, utan snarare tvärtom, projekt direkt inriktade på mitt välstånd men som ändå är starkt missriktade är de jag inte uppskattar. Det är slöseriet med resurser på projekt som missar målet jag är skeptisk till.

Kan också påpeka att mina skäl till att inte vilja skaffa partner för närvarande hänger helt på att jag inte uppskattar mina kroppsliga reaktioner på personer jag är attraherad av, mycket enkelt. Om den kille jag visat intresse av ändå har en stark drift att vilja träffa mig så är det alltså inte så att jag kommer jaga frivilligt förrän ungefär i oktober då jag får min operation och slipper det lilla problemet. Däremot så lär han väl kunna dyka upp om han skulle vilja det hoppas jag. Det här är antagligen skälet till varför jag inte tycker om all dejtingsajtreklam som dyker upp i smartfånen, den går till skillnad från den i gmail inte att stänga av heller.

Det har blivit ganska snålt på bloggande genom hela april, tror det kommer fortsätta så om inte saker ändras ganska mycket. Nu ska jag gå och koka te, det är chai nu, tar slut på en gammal påse med det nu.

Det får vara för idag, kanske återkommer imorgon. Tror både pappa och lillebror tänker fira första maj. Idag är det undvik-att-gå-ut-dag.

Kommentera

