Lite känslor

Är egentligen ganska trött, men klockan är bara omkring elva så jag vågar inte riktigt lita på att jag skulle somna om jag försökte. Har försökt få lillebror att hämta någon bok åt mig från pp, han verkar mest vilja övertyga mig att gå dit istället. Får väl försöka med det någon gång, går inte gärna själv första gången bara så jag får se till att kunna gå med honom dit.

I söndags, när jag var på söndagsmiddag med mina föräldrar så kände jag att jag utvecklat en viss förmåga att prata förbi andra. En egenskap som i och med att jag delar den med lillebror gör att det blir han och jag som pratar och inte riktigt hinner med att umgås lika mycket med andra. Det jag funderar på i sammanhanget blir då också huruvida de mindre pratiga faktiskt vill prata sådär mycket eller om de är ganska nöjda med att kunna ta kontakt om de har något att säga, lillebror och jag pratar en del även om vi egentligen kanske inte har så mycket att säga. Vill inte riktigt känna att jag umgås med människor mer än vad de själva vill så jag låter de gärna gå ifrån, inte för att jag inte vill prata utan som respekt över att alla inte är lika pratiga.

Kan också nämna att jag skaffat mig en ny känsla igen. Ungefär som då för drygt ett år sedan då jag fick förmågan att känna ensamhet. Den här gången är det en annan jobbig känsla (de possitiva orsakar inte lika mycket problem, därför så funderar jag kanske inte lika mycket över dem), den känns ungefär på samma ställe som ångesten, kring aortan; men istället för att kännas röd och kilformad, som ångesten, är den ljusblå och fluffigt molnformad. Nästan som en motsattskänsla till existentiell trygghet, motsatsen till det emotionella lugn som brukar lyckas gömma sig i mig. Som spåren av ett fartigare känsloliv. Om det inte vore för den stora dosen av osäkerhet, nästan explosivitet, som göms i känslan så känns den inte helt olik lycklighetskänslor.

Det får vara för idag, nu ska jag se över om jag kan sova.

Kommentera

