Är förkyld

Är förkyld. Inte småförkyld utan en sådan där hemsk sak till förkylning, förstår inte riktigt varför jag ska dra på mig sådana för. Näsan hinner bli igentäppt sekunder efter jag snytit mig, men jag gör det ändå för det börjar rinna ganska snabbt. När jag hostar får jag blodsmak i munnen. Det började i förrgår med en hemsk halsbränna, sedan kom snorandet allteftersom halsbrännan släppte, och nu hostan. Har säkert feber också, det är en sak jag skulle kunna missa.

På söndag ska jag besöka mina föräldrar, kanske måste skippa det om jag inte lyckats bli bättre. Men det är några dagar kvar, kanske går, kanske inte värt att riskera att smitta. Borde vara ganska säkert, det ska inte smitta längre efter tre dagars sjuka. För närvarande bör jag dock försöka undvika att sprida denna förkylning, får ha den i ensamhet.

För en vecka sedan köpte jag växter, de ska vara i balkonglådorna men står kvar i växthuset. Har ingen planteringsspade så min boendestödjare skulle hjälpa mig, men i måndags när han hade tid regnade det så det blev inte av. Igår hade det gått, var bra väder då, men då hade jag ingen tid med boendestöd inbokad. I helgen kanske det gått, kunnat låna planteringsspade av förslagsvis mina föräldrar, men jag blev förkyld. Behöver hjälp med ett par växtlampor också, pappa skulle hjälpa men vi kom överrens om att det inte var så brottom.

Har ont i huvudet, går och kokar te.

Mitt hår är färgat rödblont, vågigt, hade velat ha det ungefär dubbelt så långt (knälångt) men annars så är jag mycket nöjd med det. Passar bra mot min blå tröja. Klär mig annars i helst i skogiga färger och randigt. Utseendeaspekten av mig själv är inget som jag brukar fundera så mycket på, för mig är det viktiga att jag känns som en jag; och att det är praktiskt och bekvämt. Men fick för mig att fundera på det nu, tycker det är intressant hur stagnant det ändå varit, och hur totalt jag inte intresserar mig för rådande ideal.

Hade möjligen uppskattat att ha något spetsigare öron om jag ska hitta något som varit intressant att ha annorlunda. Men detta är mitt perspektiv, min estetik, för jag har en tendens att tycka att det ska se ut som en jag; att jag ska uppskatta utseendet medan jag låter andras åsikter och märkliga ideal stå för dem.

 

 

Kommentera

