Smååt utdraget inlägg om typ allt, det riktiga #167

Har idag varit på ett besök hos kurator, hon ska följa mig fram tills operationen i höst. Tog upp att jag ska lämna spermaprov men hon verkade inte riktigt förstå vad saken handlade om utan blandade ihop det med spermadonation. Spermadonator kan jag inte bli, både aspergers och glutenintolerans räknas som ärftligt. Däremot, vad jag kan och tänker göra, är att lämna sperma för att behålla själv, den kommer alltså att vara min men förvaras på sjukhuset. Detta är egentligen standardprocedur inför alla behandlingar som kan orsaka sterilitet men för just transsexuella så har tvångssteriliseringslagen tolkats så att det inte varit tillåtet. Det inte säkert jag kommer kunna använda sperman i framtiden.

Hon frågade också om vad jag har för drömmar, inte sådana på nätterna utan den där typen av vaga långsiktiga planer man kanske inte riktigt är säker på om man kan genomdriva. Skulle antagligen kunna drömma i denna mening om jag försökte, men det är väldigt ovant för mig. Helt anorlunda från hur jag brukar tänka. Vet inte heller riktigt varför jag skulle göra det, är rädd för att det bara blir att leva i framtiden av det, att aldrig kunna vara nöjd med vad jag har. Det är inte så att jag har det dåligt nu och vill inte ha någon utopisk fantasi att jämföra med.

Det verkar som att nätverksuppkopplingen brakat samman en aning, ska inte svara på när jag kommer kunna publicera det här inlägget, så när det dyker upp kan det alltså vara lite mer åldrat än mina inlägg brukar vara. Brukar publicera dem nyskrivna. Det där skriptet som kraschar verkar bara krascha någon gång ibland, så jag får uppdatera sidan så funkar det sedan. Möjligt att jag byter ämne en massa gånger medan jag skriver också i och med att jag fortsätter skriva för att jag inte har mycket bättre för mig när nätverket är nere.

Har spelat Ni no Kuni en massa sista tiden, är uppe i knappt 40 timmars speltid, tycker mycket om det spelet. De grejer jag tycker är bra med det verkar vara liknande saker som jag sett det bli kritiserat för. Är lite antiaukoritär så jag vill i första hand undvika att följa storyn utan gör andra saker isället, vill inte göra som man ska. Så jag samlar på de vilda varelserna som drar runt överallt, samlar stämplar, tränar de infångade filurerna, blandar saker i kitteln, och så vidare. Och när det inte finns mycket att göra längre förutom att gå vidare i storyn, då gör jag det. Har alltså fångat nästan alla typer av varelser jag sprungit in i. Spelet har väldigt mycket av dessa alternativa saker att göra.

En annan sak jag tycker mycket om med Ni no Kuni är det att funktionaliteten kommer allt eftersom, de har inte försökt få en att ta till sig alla funktioner så snabbt som möjligt. Detta gör förstås att spelet kan ha betydligt mer komplex funktionalitet än andra spel. Det gör också att det är svårt att säga, även ett tvåsiffrigt antal timmar in i spelet, hurdant spelet är att spela senare.

Kommentera

