Ett inlägg för att ta ikapp hålet

Det processorcykelätande skriptet verkar ha försvunnit, så nu kan jag skriva på fritt utan tidsbegränsning. Senaste udda som hänt är att min blogg har fått en besökare som verkar uppskatta bloggen mycket, har fått sextiotalet sidvisningar senaste timmarna. Sticker ut lite då jag brukar ha ett tiotal i veckan.

Idag (tekniskt igår), påskdagen, besökte jag syster på inflyttningsfest. Massa släcktingar jag inte träffas så ofta, inte för att jag pratade så mycket med dem, pratar med de jag känner för och de som pratar med mig. Fick middag hos mina föräldrar sedan på kvällen, var väl kanske inte tänkt så, men så blev det.

I lördags, påskafton, firade vi påsk hos mina föräldrar. Det var ett påskbord (men utan brysselkål och äggröra). Fredags, mina bröders födelsedag (och lågfredag), var det födelsedagsfirande hos mina föräldrar; tiden drog iväg och det blev sent, förbi middagstid och jag gick hem hungrig (efter ha tackat nej till mat). Hade tänkt gå hem och äta men det blev istället en promenad med en kompis som nyligen flyttat från Århus till Örebro och som tillfälligt var på besök på orten. Blev popcorn till middag.

Det här med att inte äta lagad mat hemma flera dagar på rad har nackdelen att jag nu måste sätta in och prioritera så att saker som håller på att bli gamla får gå åt fort. Imorgon är planen att jag ska vara hemma, men mina planer är inte helt tillförlitliga, är ganska dålig på att följa sådana. Ett besök av boednestöd, ska se om vi kan borra dräneringshål i balkonglådorna så jag kan odla jordgubbar utan att det blir översvämning så att de ruttnar.

Har inte haft en hel dag ensam sedan den sextonde mars, kanske lika bra, blir så lätt ensam numera. Nästa helg har jag inget inplanerat så då kanske jag kan se om det är lättare nu när det har varit bra fart ett tag. En dag då det enda jag har är ett boendestödbesök, som i tordags, verkar räcka som återhämtning när det börjar bli fartigt.

Ska se till att sova nu, om jag har några (o)intressanata tankar att skriva om imorgon (tekniskt sett idag) så lär det komma mer då.

Kommentera

