Återhämtningen fungerade bättre än väntat

Är van vid att jobbiga känslor hänger sig kvar, länge. Men när det blivit varmt och jag fått ordning på mina saker verkar det som att det går åt ett annat håll nu, fått starka känslostormar men det verkar lagt sig. Är ganska förvånad över hur jag har reagerat genom hela renoveringsarbetet, har tidigare sällan fått starka känslor och absolut aldrig snabba känsloväxlingar.

Tycker det har kommit ut en hel del bra första halvan av denna vecka, så jag tror faktiskt det kan bli en bra vecka överlag. Det har varit jobbigt men jag har aldrig känt mig ensam, har träffat människor dagligen. Har lärt känna mig själv bättre och har lyckats ta en längre promenad inne i stan, det senare brukar aldrig bli av även fast jag vet att det är något jag gärna gör. Brukar tycka vädret är för jobbigt för promenader, och så här års finns det inte så mycket intressant att titta på.

Natten till idag spelade jag Journey, ett bra spel om man vill se människors osvjälviska hjälpsamhet. Blev visad delar av spelet från bakom väggarna, den som visade vägen verkade kunna inte bara allt i spelet som är menat att vara där utan också varenda glitch. Det är ett spel där det alltid finns mer att se, och det finns alltid någon som kan visa det.

Det kom en låda med fascinerande innehåll från Årstiderna idag så jag har ätit någon ångkokt röra på diverse svampar, någon imponerande besk bladgrönsak, och lite smaksättning med bland annat jalapeño på det. Beskan tog över ganska bra så hettan från chilin kände jag inte. Till det åt jag ris, hela rätten var ganska mäktig, vet inte riktigt varför. Det var nog det beskaste jag ätit sedan jag som liten fick för mig att äta maskrosblad. Tycker om oförutsägbarheten i den där lådan, flera av sakerna kan jag inte ens namnet på.

Tror nog, till sist, att jag kommer bestämma mig för att detta är en bra vecka trots allt.

Kommentera

