Blir ensam allt lättare

Blir mer och mer social, så just nu vill jag att tiden ska gå lite fort. Ska besöka mina föräldrar imorgon, numera är det jobbigt att ha en dag utan att träffa någon alls, som idag. I höstas klarade jag en eller till och med två dagar utan att börja känna mig ensam. Blir lite opraktiskt att vara jag såhär, lite svårt att föutspå hurdan jag kommer att vara i framtiden. Vill att livet ska bli lite mer händelserikt, men så länge jag inte klarar att bli kritiserad så är det svårt att sätta fart på saker.

Orsaken bakom att det  enda flerspelarspelet jag spelar är Journey hänger på att det inte är tekniskt möjligt att uttrycka varesig kritik eller näthat. Det blir en viktig trygghet för mig. Samma sak gäller förstås med enspelarspel, aldrig någon sådan risk. Aldrig någon risk att folk har dåliga attityder, eller åtminstone ingen risk att de visar det. Men om jag ska bli mer social blir det förstås också ensamt. Spelat Journey idag, men som social aktivitet är det inte mycket. Har nu bara en trofé kvar att ta.

Hade funderingar på att färga håret idag, men bestämde mig för att vänta en vecka till. Utväxten syns inte så mycket än. Kontrasten mellan min vanliga tråkblonda hårfärg och den röda jag färgar till brukar inte synas sådär väldigt mycket, den röda är något mörkare och betydligt rödare.

Kommentera

