Två läkarbesök.

Har fått matleverans idag. Beställde lax som jag ätit upp, i och med att jag helst äter fisken rå vill jag vara lite snabb på saken, åt den med friterade mandelpotatisklyftor. Det är lite av en favorit. Beställde också hem någon fermenterad vitlök som tydligen ska sakna både lukten och den skarpa eftersamaken, så den borde kunna passa mig bättre än den färska vitlöken.

Ska träffa läkare imorgon, två stycken. Första filuren är på vårdcentralen klockan 8:50 som jag ska träffa för att få läkarintyg om att jag ska kunna fortsätta få aktivitetsersättning. Då jag inte står under någon behandling eller medicinering relaterat till det psykiska är det primärvården som ska stå för saken. Transsexualism är inte ett psykiskt besvär i egentlig mening så på den mottagningen kan de inte göra något. Det är aspergers jag kan få aktivitetsersättning för, det är en funktionsnedsättning och alltså inte något som ska behandlas och habilitering har vi inte tyckt varit intressant i mitt fall.

Får hoppas jag kan framföra mina besvär för läkaren, brukar ha svårt att tänka klart före elva av det enkla skälet att jag brukar vara ordentligt trött då. Läkaren har jag träffat förut och är en såndär filur som inte känns direkt engagerad, utan snarare en bakåtlutad/ointresserad* sak. Tycker att alltid att det är jobbigt med läkare som utstrålar ‘jag skiter i dig‘, visst han uttryyckte att det var stressigt så jag förstår varför, men ändå.

Nästa läkare jag ska träffa är på sjukhuset, hormonläkaren. Tror att det ska bli så att vi tar en paus i hormonmedicineringen för att jag ska kunna lämna spermaprov inför operationen som antagligen blir efter sommaren. Är lite rädd för effekterna som uppehållet i medicineringen kan ge, främst biverkningar i form av humörssvängningar och lättretlighet. Tror inte det ska finnas någon större risk för ökad hårväxt eller liknande på så kort tid.

* Med ett / menar jag denna gång att orden är att betrakta som synonyma.

Kommentera

