Lite vardagsbloggande igen

Saker fungerar bra för mig, vitlökseftersmaken har nästan släppt nu efter ett dygn. Var iväg på diatermi, köpt te, och ätit sushi. En mindre motgång i att jag fann att min legitimation gick ut den tjugofemte, kan bli lite krångligt att skaffa ny. Håller på att byta namn så jag ville vänta tills det var klart, hade inte förväntat mig mer än ett par veckors handläggningstid men de är snart uppe i två månader. Tror att de bara behöver personnummer i sjukvården, annars kan jag få lite problem; legitimation är annars inget jag brukar ha så stor användning för.

När jag kom hem idag så upptäckte jag någon form av häfte i brevlådan, med ursprung i någon amerikansk kyrka. Är som vanligt inte lite skeptisk och den ligger i pappersinsamlingen, oläst. Men det var en tjock sak, förvånar mig. Det måste vara mer ekonomiskt att bara skicka ett reklamblad med hemsideaddress. Tror att det var från en annan kyrka än den missionär som plingade på för någon vecka sedan (kom på nu att den missionären inte plingade på hos mina grannar, utan kom specifikt till mig; de andra kanske redan är svartlistade). Själv har jag se tt vad jag behöver och mer än så av kristendomen, tycker mig ha skäl att noga hålla mig på avstånd.

Kommentera

