Paranötter! ^^

Skriver en kort post av vardagstyp igen. Mest på grund av paranötter.

Paranötter! ^^

Mamma kom hit med oskalade paranötter, jag har haft svårt att hitta sådana. När man skalar de industriellt så hetter man upp dem vilket påverkar smaken. Föredrar smaken av de handskalade. Paranötter är bästast.

En sak till som jag vill skriva också, på nyårsnatten ramlade jag halvvägs ur sängen. Ett ben på golvet. Hamnade på rygg och i och med att jag låg så illa kunde jag inte vända mig. Först när jag vaknade och upptäckte saken kunde jag ta mig tillbaka. Nu vet jag att jag normalt inte sover på rygg längre perioder, har haft ont vid gomen hela dagen och det klättrar ner snor till munnen där någonstans. Någonting händer där när jag inte kan vända mig i sömnen. Behöver antagligen skaffa mig en antingen bredare eller betydligt lägre säng; tror att ett par skumfluffmaddrasser (att lägga under bäddmaddrassen då) att ha på golvet istället för min fjädersak med medar blir billigare än att skaffa bredare säng. Min nuvarande säng är något för hård och behöver bytas ut vilket som. Och så förstås, sängen har för stor urramlingsrisk.

Kommentera

