Lutfisk! ^^

Det har varit en bra dag idag, även om jag för närvarande är djupt irriterad på en granne som fått för sig att det är acceptabelt att röka inomhus (troligen i balkongdörren, men det räknas). Lukten går upp i min lägenhet. När jag kom in i lägenheten efter mitt besök hos mina föräldrar luktade det som det brukar, mest te och citrusblom. Så antagligen är det någon som har festat för intensivt och glömt hjärnan vid elvatiden.

Hos mina föräldrar åt jag lutfisk, en klar favorit för mig. Med det besöket är jag mycket nöjd och jag anser mig i och med det firat nyår. Vill inte fira under dagen med alla smällare för jag går ogärna hem den kvällen. Tycker inte om smällandet. Känns som en klart överflödig tradition.

Mina föräldrar hade uppfattat saken så att jag faktiskt avslöjat för dem att jag tyckte om idén att äta lutfisk någon gång tidigare unde helgperioden. Känner inte igen mig i det, även om jag inte kan utesluta saken. Tror nästan att de känner mig så väl att jag inte behövde tala om något. Utgår från den förklaringen.

 

Kommentera

