Lite vardagsbloggande igen.

Nu skriver jag med en viss förhoppning om att mitt återuppväckta ostkakeinlägg inte skrivs över. I så fall blir jag irriterad men då får det väl vara, tänker inte återuppväcka det igen.

Igår var jag på morfars begravning, skulle nog ha skippat gudstjänsten och tagit mig till minnesstunden direkt, min relation till kristendomen har nu förvärrats ytterliggare med allt detta gudssnack och mina näsrynkarmusklar har blivit något starkare. Inte bra. Vill lära mig förstå kristendomen, inte förakta den; att förpesta mitt slutgiltiga avsked till en nära släckting med gudssnack känns inte riktigt oki. Annars gick det bra, minnesstunmden var fin och så.

Har haft en twitterdiskussion med en sverigedeomrat; lite samma problem med SD som jag har med kristendomen, vill så gärna få mina fördomar motbevisade men de misslyckas gång på gång. Han var transofob och ville inte få sina fördomar motbevisade, så sorgligt på något sätt, när människor bygger fördomar och bara vägrar släppa dem; vad gör fördomar så viktiga för människor? Brukar själv söka motbevisa mina egna, finner det alltid intressant att lära mig se med nya perspektiv på saker.

Imorgon är planen att jag efter diatermibehandlingen ska besöka mormor, tror det blir bra så. På söndag blir det att besöka mina föräldrar igen, som vanligt på söndagar, känns bra. Nu, idag, väntar jag på matleverans från Mathem; ska sedan gå och hämta ut en kniv jag köpt, en keramisk kniv, plåtknivarna jag tidigare gett mig har blivit slöa så snabbt, bli farligt att hacka lök med dem.

Sådär, var väl posten för idag; kanske provspelar ett av mina nya spel till P3:an och kommer med en kommentar om det sedan.

Kommentera

