Lite gladare igen

Dags att skriva på bloggen igen; verkar bli ungefär en post om dagen i en blandning av att jag försöker få till det och lycklig slump. Kan inte påstå mig vara utpräglat surig längre, jag tror vad jag fick igenom vad jag ville med de senaste posterna. Även om de fortfarande är rädda att jag ska få en mental kollaps så verkar det gå åt rätt håll, jag får ha lite tålamod med dem bara så kommer det snart. Känner mig ärligt ganska glad över vad jag ställt till med.

Jag är inte rädd att få en mental kollaps; det kan absolut hända, men jag har fått ångest av slag som antagligen är värre. Det är bara köra på. Men som jag känner nu tror jag resultatet skulle bli att jag blev överlycklig och överväldigad och inget annat, det jobbiga skulle komma senare. Det som inte redan varit. Men problemet är kanske att tar lite tid att planera en överraskningsfest; i så fall ska jag inte klaga.

Skälet till varför det bara är det här, för de flesta tråkiga ämne jag skriver om, är för att det är det här som studsar runt i min hjärna. Och vad som får mig att känna mig glad, så det känns bättre att skriva om det än det mesta annat.

Väntar lite på att det ska hända något stort för mig, noga anordnat, så det är lite därför jag inte vill lyssna allt för noga på små snälla antydningar om att det går i rätt riktning. Vill att detta ska göras på riktigt, inte genom fjösande i kanten.

Men jag får tacka för läsandet idag; vet inte om någon faktiskt förstår vad jag skriver, men det får väl vara.

Kommentera

