Dagens te

Sitter hemma vid datorn och dricker ett vällagrat pu’er-te, med en karaktäristisk smak av ingrott stallgolv. Och detta förklarar antagligen onödigt mycket om hurdan jag är; det är lite vad man kan vänta sig att jag skulle göra. Brygger teet i en traditionellt kinenesk gjutjärnskanna tillverkad i japansk stil i Kina; en kanna som jag använder till alla teer. Behövde en i gjutjärn, den håller bättre än en glaskanna.

Är lite småklumpig ibland, slår sönder saker; inte avsiktligt utan helt enkelt för att jag inte alltid har så god koll på vad armarna sysslar med. Flyttar på händerna och så far armen runt bara sådär och far in i saker på vägen. En del saker har drunknat i pölarna efter utvälta temuggar.

Igår var jag hos mina föräldrar igen, firade söndag gissar jag, blev kallad mytologisk varelse av lillebror. Går tydligen myter om mig i det huset. Hoppas att jag kan etablera en bra stallgolvstemyt nu. Lite för att se konsekvenserna av det, att det finns en mytbildning runt mig är ett trevligt tecken på att de läser in saker i hur jag beter mig och vad skriver på bloggen. Detta kan ge spännande och intressanta resultat.

Kan i och för sig bli ett problem om de försöker läsa av hurdan jag är om jag avsitkligt mixtrar med inputdatan; men det är nog inom beräkningarna. Stallgolvsteet är i allra högsta grad verkligt, jag bara väljer att lyfta fram det istället för till exempel det väloxiderade oolong jag samtidigt köpte i tebutiken.

Är lite rädd att de väntar på att jag ska börja söka sociala situationer med okända; det borde kanske vara en integrerad del av min personlighet, men jag är rädd att det kan ta tid innan jag klarar att pressa undan min människorädsla och sociala osäkerhet till den nivån att jag känner mig trygg med det. Vill samtidigt kunna leva upp till omgivningens förväntningar på vad jag borde klara, helst utan att pressa mig själv, något som blir en svår balansgång ibland. Tycker inte om att inte kunna ge något tillbaka när människor vill mig väl.

Blidde återigen ett inlägg som börjar med ett ämne men slutar med ett annat, jag gissar på att den senare delen är vad jag funderar över; medan den tidigare vad jag ville att jag skulle skriva om. Tack för att du läser och hejdå tills vidare!

Kommentera

