Höstsjuka

Skriver en extra post innan jag går och lägger mig. Fick i ordning kvällen ganska bra med te, Hidamari Sketch, Gran Turismo 5, och Fredagspanelen. Så ganska nöjd på så sätt. Men jag tänker klaga lite ändå.

Har ont i vänster knä, en kombination av höstkyla och att jag går utan byxor här hemma. Mina knän (och armbågar) är jobbigt köldkänsliga så jag får ont i dem när det är kallt, jag kan fortfarande röra på benet men risken finns alltid att benet låser sig jag får svårt att gå. Ska iväg imorgon också, så detta känns minst sagt misslyckat.

Som syns i mitt förra inlägg verkar inte D-vitaminen ha gjort mig immun mot årets vinterdepression; så årets två första höstkrämpor har jag redan dragit på mig. Jag brukar också få narig hud och regelbundna kraftiga näsblod; huden kan jag eventuellt hålla igång genom att äta mycket mandel, funkade i våras. Näsbloden vet jag inte om jag riktigt kan förebygga. Brukar också gå upp fem kilo från oktober tilll mars, men det förhåller jag mig mer neutral till.

Men vilket som jag är höstsjuk, och nu ska jag sova. God natt!

Kommentera

