Bygga relation, del 2

Skrev för en knapp vecka sedan om mina funderingar på att bygga relation. Kanske jag borde ta mina instinkter mer seriöst än att vägra. Jag är ensam och kan sitta och känna saknad till fysisk närhet i timmar utan att veta hur jag ska göra mig av med det, distraherar mig genom att söka annan social kontakt. Vet vad jag egentligen behöver. Men hur ska jag våga? Har ingen erfarenhet av sådant. Och hur ser min sexualitet ut i praktiken? Hur kan man utforska saken om man är 24 år och osäker?

Det är min transsexualism som fått mig att skjuta upp saken, hade helt enkelt inget större intresse förut; inget som inte kunde runkas bort. Men det fungerar inte längre, behöver närhet. Min rädsla för, och oförmåga att lita på, människor får mig att slå ifrån mig. Känna att jag vill välja bort det hela, känna att det är bara att ge upp saken, kommer få fortsätta vara ensam. Sätter ett litet hopp i att springa in i någon som jag lär känna och det bara blir rätt, men det är knappast realistiskt. Sedan är jag rädd att min relation till min kropp ska förvärras ytterliggare när jag väl sitter där med en kille.

Har egentligen reda gett upp tills vidare, väntar på att få till min könskorrigering, att få må lite bättre först. Men ensamheten tar inte en paus för det. Och hur mycket kommer jag pressa mig till att skjuta upp det lite till och lite till bara som en följd av min egen osäkerhet?

Det mesta av detta förstod de flesta läsare redan sedan innan, har en känsla av det. Men ändå, blir lite lättare om jag får ut det. Så tack för att ni finns där, så kan jag prata med er som distraktion! ^^

Kommentera

