Vad ska jag göra?

Vill blogga, men har idétorka; vad ska jag skriva om. Många ämnen känns så slutkörda och jag hittar inte på något nytt. Att det känns som världen stannar om jag inte har någon att prata med vet ni alla redan. Det är en brutal tomhet.

Sitter och läser det som hamnar i mitt twitterflöde, har något att läsa, har något att göra, inte så mycket. Kanske skulle kunna diska, men det känns så tomt att bara stå där, behövs kanske, men gör lite efter behov och lite när det blir ett hål över; som med allt annat. Blir riskakor med jordnötssmör till middag.

Borde göra något för mig själv, fokusera lite på min egen utveckling; försöker alltid göra mitt liv lite trevligare — försöker skaffa nya vanor som hjälper mig att fungera bättre. Har några inspelade japanskalektioner på datorn, kanske kan vara en väg frammåt; något som faktiskt skapar en personlig utveckling, något som kan lära mig se världen ur ett nytt perspektiv. Kanske ska jag försöka på budo igen, behöver röra på mig och kampkonst är en mångsidig träningsform som dessutom gör att man står förberedd om man hamnar i mindre önskade situationer; och det finns tävlingsfria varianter.

Borde kanske försöka finna andra saker att studera, inte i skolform, inte med betyg, eller på lån; utan för att pyssla med något och kanske få sällskap när jag gör det. Naturen? Älskar skog, den vilda artrika skogen; känner nog att jag skulle vilja fokusera på insekterna (fantastiska små intressanta och vackra varelser), så entologi om det ska vara av det mer akademiska hållet. Matlagning? Bra på saken av någon anledning jag inte greppar, mycket som händer och jag kan rensa ut allt annat ur huvudet, roligt att experimentera. Musik? Har spelat valthorn och piano, pianospelande vill jag nog aldrig ge upp helt, har nog en viss begåvning vad gäller sång som jag inte nyttjar; älskar att experimentera med rösten, men sjunga, känns så trivialt, och jag har svårt med långa pauser.

Skaffa arbete vägrar jag, kom inte ens med det so förslag; aldrig.

Kommentera

