Människorädd

Tänker vara sådär irriterande och klaga igen, men den här bloggen är min ventil och ni läsare vet redan att jag tycker om er. Brukar vara possitiv också.

Idag vaknade jag tidigt, inte för att jag ville vakna tidigt, utan för att det ska komma någon filur idag, imorgon eller övermorgon någon gång mellan 7:00 och 16:00 för att kolla elementen. Så min hjärna ställde sig in på att någon hade bokat tid för besök 7:00 imorse så jag vaknade automatiskt 6:20. Logiken är egentligen ganska självklar, det har sina fördelar att ha inbyggd kalender och väckarklocka i hjärnan. Den går lite för långt bara.

Mer irriterande blir det med tanke på att jag brukar vakna mellan 10:00 och 11:00. Lyckades i och för sig somna om ett litet tag. Och, än värre, att det ska komma någon till min lägenhet som jag måste släppa in är för mig ett scenario taget ur min vanligaste, och jobbigaste, mardröm.

Mardrömmen brukar inkludera att låset är trasigt och det svärmar in människor, att någon varit i lägenheten utan att jag märkt förrän efteråt, eller liknande med ett konstant tema: mitt privata territorium har blir kränkt av en okänd människa. Samma känsla uppstår när folk tänker komma hit utan att ha vett att boka någorlunda exakt — att säga torsdag eftermiddag är helt okej, att säga någon gång de närmaste dagarna mellan mitt i natten och mitt på eftermiddagen (som detta fall) är väldigt jobbigt. Precis som att helt obokade besök (av okända) är väldigt jobbiga. Jag är trots allt duktigt människorädd.

Nu hoppas jag bara de kommer så snart som möjligt så jag slipper tänka på saken sen.

One response to “Människorädd

  1. Pingback: Mer tjat om försäkringskassan, och ett gammalt inlägg om mardrömmar | En galen.

Kommentera

