Att sova, för det är roligare än att vara vaken

Lyckades komma upp till ett på eftermiddagen idag, senaste på länge. Har så tråkigt om dagarna igen att jag maximerar tiden jag drömmer och minimerar den jag ska behöva vara vaken. Inga jättespännande drömmar heller, ett par mardrömmar.

De aktiviteter som jag planerat in för dagen inkluderar att sitta framför datorn och dricka te, äta ett par gånger, och tycka det är kallt ute. Sedan sova igen.

Av någon anledning behöver jag numera något mer riktigt att göra på en dag för att det ska kännas roligt att ta sig upp. Dricka te, se på rörliga bilder (tecknat, gärna japanskt), och läsa lite nyheter har länge varit tillräckligt för mig. Nu känns det som att jag behöver åtminstone en social aktivitet också. Och jag som inte ens ville bli social.

Kommentera

